

pon., 09 cze
|Szkolenie stacjonarne
Reality Capture – Fotogrametria Cyfrowa
Szkolenie stacjonarne w Szczecinie. Czas trwania 2 dni (16 godzin dydaktycznych). Koszt uczestnictwa: 1800 zł netto (2214 zł brutto).
Gdzie i kiedy?
09 cze 2025, 09:00 – 10 cze 2025, 15:00
Szkolenie stacjonarne
O szkoleniu
Szkolenie "Reality Capture – Fotogrametria Cyfrowa" to praktyczny kurs przeznaczony dla osób, które chcą zdobyć wiedzę i umiejętności z zakresu cyfrowego odwzorowywania rzeczywistości za pomocą fotogrametrii. Narzędzie Reality Capture pozwala na precyzyjne przekształcanie zdjęć i skanów laserowych w szczegółowe modele 3D.
Podczas kursu uczestnicy dowiedzą się, jak tworzyć wysokiej jakości modele obiektów, budynków i krajobrazów na potrzeby ochrony dziedzictwa, archeologii, inżynierii, architektury, gier wideo czy wizualizacji VR/AR. Szkolenie obejmuje wszystkie etapy procesu – od przygotowania danych wejściowych, przez obróbkę i optymalizację modeli, aż po eksport gotowych wyników.
Cele szkolenia
Zrozumienie zasad działania fotogrametrii i procesu cyfrowego odwzorowywania obiektów.
Opanowanie narzędzi i funkcji programu Reality Capture.
Tworzenie precyzyjnych modeli 3D na podstawie zdjęć oraz danych ze skanowania laserowego.
Optymalizacja modeli pod kątem różnych zastosowań (prezentacje, VR, druk 3D).
Eksport gotowych modeli do formatów zgodnych z popularnymi platformami i oprogramowaniem 3D.
Wymagania i poziom trudności
Szkolenie jest na poziomie podstawowym.
Program szkolenia
1. Wprowadzenie do fotogrametrii cyfrowej i programu Reality Capture
Podstawy fotogrametrii – jak działa i jakie ma zastosowania?
Interfejs programu Reality Capture – omówienie narzędzi i funkcji.
Przygotowanie środowiska pracy i organizacja projektu.
2. Przygotowanie i import danych wejściowych
Zasady tworzenia zdjęć fotogrametrycznych
Jak przygotować dane z dronów, telefonów, aparatów fotograficznych i skanerów laserowych.
Importowanie zdjęć i chmur punktów do Reality Capture.
Sprawdzanie jakości danych wejściowych i minimalizacja błędów.
3. Tworzenie modelu 3D
Proces generowania chmury punktów na podstawie zdjęć.
Tworzenie siatek modelu 3D (mesh) i ich teksturowanie.
Radzenie sobie z problemami – jak unikać błędów w rekonstrukcji obiektów.
4. Optymalizacja i edycja modeli
Oczyszczanie i optymalizacja siatki 3D.
Edycja modeli – uzupełnianie brakujących danych, wygładzanie powierzchni, retopologia.
Przygotowanie modelu pod kątem prezentacji, wizualizacji i druku 3D.
Zewnętrzne oprogramowanie do pracy z teksturą i siatką
5. Eksport i zastosowanie modeli
Eksport modeli do różnych formatów (OBJ, FBX, STL, PLY).
Przygotowanie modeli do wykorzystania w VR/AR, grach wideo i wizualizacjach.
Wprowadzenie do integracji z innymi programami, takimi jak Blender, 3D Coat czy Marmoset Toolbag.
6. Case studies i praktyczne projekty
Praca nad rzeczywistymi przykładami z branży.
Analiza i optymalizacja dużych projektów, takich jak budynki czy krajobrazy.
Tworzenie modeli 3D dla archeologii, inwentaryzacji zabytków, mapowania terenu i innych zastosowań.
Certyfikat
Potwierdzeniem ukończenia szkolenia jest Certyfikat wystawiany w języku polskim i angielskim. Chętni otrzymają również potwierdzenie umiejętności na LinkedIn.
Instruktor
Szkolenie prowadzi Autoryzowany Instruktor Bardins - Piotr Burzyński.
Szczegóły szkolenia
Czas trwania: 2 dni (*16 godzin dydaktycznych)
Forma szkolenia: Szkolenie stacjonarne w Szczecinie, ul. Cyfrowa 6
Certyfikat ukończenia: Certyfikat Bardins
Potwierdzenie umiejętności na LinkedIn: tak
Możliwość zakupu szkolenia w formie indywidualnej: tak
Możliwość organizacji szkolenia zamkniętego: tak (minimum 3 osoby)
*(jedna godzina dydaktyczna odpowiada 45 minutom zegarowym)
Informacje dodatkowe
Masz pytania? Zadzwoń pod numer 574 43 0303 lub napisz wiadomość.
Rezerwacja
Udział w szkoleniu
2214,00 złPodatek: Zawiera VATBon na szkolenie indywidualne
3936,00 złPodatek: Zawiera VAT
Suma
0,00 zł