

pon., 14 kwi
|Szkolenie zdalne
Marmoset Toolbag 5 – tworzenie fotorealistycznej wizualizacji
Szkolenie online na żywo, z instruktorem. Czas trwania 1 dzień (8 godzin dydaktycznych). Koszt uczestnictwa: 1400 zł netto (1722 zł brutto).
Gdzie i kiedy?
14 kwi 2025, 09:00 – 15:00
Szkolenie zdalne
O szkoleniu
Kompleksowy kurs, który wprowadza uczestników w świat zaawansowanej wizualizacji 3D i renderingu w czasie rzeczywistym. To coraz popularniejsze narzędzie znajduje szerokie zastosowanie w branżach takich jak projektowanie produktów, tworzenie gier i seriali, a także w prezentacjach artystycznych, dzięki intuicyjnej obsłudze oraz wyjątkowo realistycznym efektom.
Szkolenie skierowane jest zarówno do początkujących, jak i bardziej zaawansowanych użytkowników, którzy chcą podnieść swoje umiejętności w zakresie fotorealistycznych, często interaktywnych prezentacji 3D. Uczestnicy po ukończeniu kursu będą gotowi do samodzielnego tworzenia profesjonalnych wizualizacji i animacji, wspierających różnorodne projekty kreatywne.
Podczas szkolenia uczestnicy nauczą się:
Importowania i zarządzania modelami 3D oraz przygotowywania do prezentacji ich w postaci kompletnych scen.
Tworzyć i zarządzać kamerami, dzięki czemu możliwe staje się precyzyjne ustawienie kąta widzenia, perspektywy i ogólnej kompozycji i postprodukcji sceny, co pozwala na kontrolowanie ostatecznego efektu wizualnego i prezentacji modelu.
Korzystać z wbudowanej biblioteki zasobów renderingu
Kontrolować proces powstawania realistycznych materiałów PBR (Physically Based Rendering) oraz pracy z teksturami, mapami normalnymi, AO i displacement.
Zapoznać się z technologią działania inteligentnych materiałów i masek
Używać wielu warstw materiałów
Ustawiania oświetlenia HDRI oraz pracy z dynamicznymi źródłami światła dla uzyskania optymalnej atmosfery sceny.
Używać lokalnych źródła światła, które pozwalają na precyzyjne doświetlenie sceny, dodając szczegółów, głębi i atmosfery poprzez dynamiczne oświetlenie typu omni, reflektor lub kierunkowe.
Renderować przykładowe sceny w różnych scenariuszach (studio, na zewnątrz i wnętrze)
Konfigurowania renderingu w wysokiej jakości, w tym renderowania animacji i obrotowych widoków modeli.
Przygotowywania wizualizacji pod kątem postprodukcji oraz eksportowania zasobów do innych aplikacji (wypiekanie)
Program szkolenia
Wprowadzenie do Marmoset Toolbag
Rola wizualizacji we współczesnym świecie komunikacji wizualnej
Omówienie interfejsu użytkownika i podstawowych funkcji programu.
Przegląd możliwości narzędzia i jego zastosowań w różnych branżach.
Wymagania sprzętowe do pracy z programem
Importowanie modeli 3D
Przygotowanie modeli do importu.
Obsługa różnych formatów plików.
Podstawy zarządzania sceną
Organizowanie obiektów w scenie.
Praca z hierarchią geometrii.
Wykorzystywanie dołączonej biblioteki zasobów renderingu
Tworzenie i edycja materiałów PBR
Omówienie zasad Physically Based Rendering.
Tworzenie realistycznych materiałów i zarządzanie ich właściwościami.
Tworzenie masek i grup efektów
Inteligentne materiały i inteligentne maski
Praca z teksturami
Importowanie i nakładanie tekstur.
Wykorzystanie map normalnych, AO, roughness i metallic.
Lokalne źródła światła
Tworzenie i konfiguracja świateł typu omni, kierunkowych oraz reflektorów.
Optymalizacja oświetlenia dla realistycznego efektu.
Oświetlenie HDR
Wybór i konfiguracja map środowiskowych HDR.
Tworzenie atmosfery sceny za pomocą oświetlenia globalnego.
Ustawienia kamery
Konfiguracja parametrów kamery, takich jak ogniskowa i głębia ostrości.
Tworzenie odpowiedniej kompozycji sceny i efekty postprodukcyjne.
Podstawy renderingu w czasie rzeczywistym
Omówienie składowych silnika renderującego w Marmoset Toolbag.
Optymalizacja ustawień renderingu dla wysokiej jakości obrazu.
Przygotowanie wizualizacji do postprodukcji
Eksportowanie renderów, kanałów i warstw do dalszej edycji.
Wprowadzenie do renderowania wielowarstwowego.
Animacja elementów sceny
Tworzenie prostych animacji ruchu, obrotu i transformacji.
Renderowanie animacji i filmów prezentacyjnych.
Tworzenie studia prezentacyjnego
Przygotowanie sceny do prezentacji produktów lub modeli 3D.
Wykorzystanie akcesoriów i detali do wzbogacenia wizualizacji.
Eksport gotowych prac
Przygotowanie plików do różnych zastosowań (prototypowanie wyglądu i kształtu, prezentacje, portfolio, gry).
Ustawienia i formaty eksportu.
Wypiekanie map i projektu w celu użycia w innych aplikacjach
Ćwiczenia praktyczne - różne scenariusze wizualizacji
Rendering produktu typu studio
Przykład wizualizacji postaci
Wizualizacja zewnętrzna przy udziale światła słonecznego
Rendering półzamkniętego pomieszczenia
Certyfikat i dostęp do nagrań
Potwierdzeniem ukończenia szkolenia jest Certyfikat wystawiany w języku polskim i angielskim. Otrzymujemy również dostęp do zapisu wideo szkolenia oraz potwierdzenie umiejętności na LinkedIn.
Instruktor
Szkolenie prowadzi Autoryzowany Instruktor Bardins - Piotr Burzyński, Karol Burzyński.
Szczegóły szkolenia
Czas trwania: 1 dzień (*8 godzin dydaktycznych)
Forma szkolenia: Szkolenie w formie zdalnej na żywo, z instruktorem
Platforma szkoleniowa: ClickMeeting
Certyfikat ukończenia: Certyfikat Autoryzowanego Sprzedawcy w Polsce
Dostęp do zapisu wideo szkolenia: tak
Potwierdzenie umiejętności na LinkedIn: tak
Możliwość zakupu szkolenia w formie indywidualnej: tak
Możliwość organizacji szkolenia zamkniętego: tak (minimum 3 osoby)
*(jedna godzina dydaktyczna odpowiada 45 minutom zegarowym)
Informacje dodatkowe
Masz pytania? Zadzwoń pod numer 574 43 0303 lub napisz wiadomość.
Rezerwacja
Udział w szkoleniu
1722,00 złPodatek: Zawiera VATBon na szkolenie indywidualne
3444,00 złPodatek: Zawiera VAT
Suma
0,00 zł